Managing The New Venture

Description
Brief criteria regarding managing the new venture.

Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

1
Course Requirements 
ENT # 332 
Managing the New Venture 
3 Credit Hours 
 
Instructor Information  
Tom Boozer 
Office Location :    Bloch 204 
Office hours :         Tue + Thu 9 AM – 11 AM or by appointment 
Telephone :            816?235?2316 
Email :                     [email protected] 
 
Course Prerequisite :  ENT # 327 or ENT # 328 
 
Course Description 
This course guides students through the process of implementing and growing a venture. The goal for the 
semester is for each venture team to have an operating business where the first customer is secured and the 
potential for revenue is evident.   Students who enroll in the class are expected to complete a draft business 
plan.   
 
You will be expected to evaluate, validate, and revise your business plan during the course of the semester 
and submit the plan to a review panel at two points during the semester.  All students will complete and 
deliver both business and execution plans as part of their work during the semester.  A template for the 
business plan will be provided.  I want all ventures to use this template and present in the format provided in 
the document. 
 
For those students who have not completed a business plan, significant additional work will be required to 
create and validate a venture in the 17 weeks of this class.   If you have enrolled in this class and do not have a 
venture idea or a completed business plan, you will need to work especially hard to meet the course 
requirements and you can expect to spend 8 hours per week or more for each of the 17 weeks.    
 
You will present your venture at the 2013 Regnier Family Foundation  
Venture Creation Challenge (VCC) in April 2013. 
 
Please see the UMKC Institute for Entrepreneurship and Innovation website for more information about the 
Venture Creation Challenge.  The website is accessible through this link: 
 
http://www.entrepreneurship.bloch.umkc.edu/outside_classroom/venture_challenge_competition.asp 
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

2
Course Objective 
 
Upon successful completion of this course, the student will be able to: 
? Identify and pursue a business opportunity in either an independent or corporate setting. 
? Define fundamental issues related to starting a business and learn how to assess the risks, problems, 
and rewards involved in the venture process. 
? Work in a team environment that challenges all team members to work toward a unified goal. 
? Execute the capabilities to transform ideas into action items and learn from your peers and role 
models how to design and implement strategies.  
? Identify how you can reach out to potential customers, partners, suppliers, and experts. 
? Understand the key components of a business plan 
? Articulate marketing, management and operational questions. 
 
Teaching Philosophy 
 
I want students to understand and implement the concepts of an entrepreneurial business operating in the 
real market place and to derive value out of the class, and, therefore expect you to attend all scheduled 
classes, deliver credible work on time, and seek assistance when you need it. To that end I am available by     
e?mail, phone or for meetings in my office.  I encourage students to bring issues to the forefront so that we 
can discuss and resolve any concerns you might have in completing the course successfully. 
 
Course format: 
I will use a combination of any or all of the following instructional methods. 
? Instructor presentations / Voice of Entrepreneur presentations 
? Video presentations 
? Student presentations 
? Class discussion/exercises 
? Reading and case studies 
? Projects 
? Assigned homework 
 
Step by Step – Deliver Throughout The Semester  
You will be required to work on a venture as part of a team.  You will have a set of assignments throughout the 
semester that will build towards a viable business and operating plans.  Your task for this class is to define 
these plans and implement the first phases of them in your venture – you will operate your business by 
defining and selling a solution to customers.  The purpose of this method is for students to learn from real 
world experiences.  PLEASE ask questions about your venture or assignments throughout the course.  DO NOT 
wait until the end of the semester. 
 
   
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

3
Outside of the Classroom 
This class is designed as an experiential learning process, and there is an expectation that the teams will meet 
outside of the class schedule to design, create, and collaborate and implement their business plan. 
 
Articles  
Periodically, reading material will be distributed for student review.  These articles will connect with the 
pedagogy of entrepreneurship.  The articles purpose is to bring to life real world business situations that are 
happening around us right now and expose situations or events that are relevant to venture creation and 
business practices today. 
 
Books 
The required textbook for this course is available from Amazon or other booksellers.  It is not stocked in the 
UMKC bookstore.  The Startup Owner’s Manual: The Step by Step Guide for Building a Great Company.  I 
expect every student to have or purchase a copy of the book as I will assign readings and draw examples from 
the book.  Here is the link for Amazon if you wish to purchase it there.   
http://www.amazon.com/The?Startup?Owners?Manual?Step?By?
Step/dp/0984999302/ref=la_B007N71OSK_1_1?ie=UTF8&qid=1345739799&sr=1?1 
 
Class Participation 
Class  participation  is  an  attempt  to  account  for  each  student’s  contribution  to  the  class.    A  high  level  of 
participation  means  that  you  are  well?prepared,  add  value  to  class  discussions,  listen  carefully  to  others’ 
contributions,  and  ask  appropriate  questions.    Quality  of  preparation  and  participation,  not  quantity,  is  the 
relevant issue.     
 
Attendance and promptness: 
Students are expected to attend every scheduled class and not come into the class late or leave early. In the 
final grade analysis the student participation along with class attendance is taken into consideration. For each 
three classes missed you can assume your grade will drop one letter grade. Active class participation enhances 
the learning process, and the dialogue between instructor and students, and student to student will draw out 
the interactive dialogue course content, or lessons of the day. 
 
Class Policies 
? Class attendance is required for all sessions.   
? Come to class on time – late arrivals disrupt the class. 
? Late assignments will be accepted only if prior arrangements have been made with me.  I expect you to 
deliver quality work on time.  You have teammates, figure out how to deliver among yourselves. 
? Class participation is a requirement to successfully complete the class. 
? There will not be any extra credit offered. 
? Turn off cell phones and do not text message while in the class. If inappropriate phone usage occurs I will 
ask you to leave the classroom.   
? Our guest entrepreneurs and mentors are contributing their time to assist you.  Put your computers and 
phones away when they are speaking or working with you.    
? Blackboard and email will be used to post assignments 
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

4
? I will email announcements to you.  I will verify receipt/delivery of emails and then it is up to you to read 
messages sent by email.   I will not post messages on Blackboard. 
 
Grading and Evaluation 
 
Deliverables  Points 
Business Model Canvas Documents  50 
Venture Validation Worksheets   Tasks 1 – 4  100 
Competitor Gap Analysis  40 
Analog + Antilog  30 
Customer Awareness Worksheet   30 
Venture Dashboard Documents  50 
Blank reading prep – class participation / discussion  30 
Customer Validation Worksheet  30 
Midterm Exam  100 
Venture Prelaunch Workshop Deliverables  30 
Executive Summary  30 
Business Plan Draft  70 
VCC Presentation  40 
Business Plan Final  40 
Execution Plan  30 
Total   700 
Grading Scale : Points       
700 ?
677 
676 – 
654 
653 – 
630 
629?
607 
606 – 
583 
582 – 
560 
559 – 
537  
536 – 
513 
512 ?
490 
489 – 
467 
466 – 
443 
442 – 
420 
A+  A  A?  B+  B  B?  C+  C  C?  D+  D  D? 
Final grade will be based on the earned total points available in the class. 
Business Community Mentors  
We will have the benefit of mentors joining our class to consult and advise students on specific areas of 
analysis and recommendations for improvement. The mentor’s role is not to complete the task but to 
advise and guide.  
Voice of the Entrepreneur  
These sessions are presentations and discussions with entrepreneurs who are building businesses today.  
They will tell the class about their journey, the challenges they have had to overcome, and take questions 
from the class.   
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

5
COURSE CONTENT BY WEEK  
 
Session  Day  Date  Class Agenda 
1.1  Tuesday  1/22/2013  Course Introduction  
? Review of syllabus and course expectations 
? Deliverables review 
Lecture / Activity  
? The Reality of Entrepreneurship 
? Making Your Venture Real 
How to Develop Solutions for Your Venture 
? IDEO: Introduction + Video  
? Resources to Prototype Your Solution 
How to Make ENT 332 More Effective and Useful 
? Discussion on how to make classes more valuable to you. 
Your Deliverables to this Class  Business Plan from ENT 327 
Homework  5 Minute Venture Presentation  
Slides  Lecture 1  –  All lecture slides posted on Blackboard 
1.2 
 
Thursday  1/24/2013  Venture Fair 
? Presentation of ventures to classmates and to mentor panel 
? Submission of business plan from ENT 327 
 
Your Deliverables to this Class  Venture Presentation – PPT or other on web/flash, Business Plan – 
digital 
Homework  Select venture to pursue, join, or create  
 
Slides  Lecture 2   
2.3 
 
Tuesday  1/29/2013  Venture Fair 
? Presentation of ventures to classmates and to mentor panel 
? Submission of business plan from ENT 327 
 
Your Deliverables to this Class  Venture Presentation – PPT or other on web/flash, Business Plan – 
digital 
Homework  Select venture to pursue, join, or create  
Reread Blank :   Preface + Introduction + P 1?50 
Slides  Lecture 3  
2.4 
 
Thursday  1/31/2013  Venture Fair 
? Presentation of ventures to classmates and to mentor panel 
? Submission of business plan from ENT 327 
Team Formation 
Idea Generation Presentation 
Execution Presentation & Assignment 
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

6
Your Deliverables to this Class  Venture Presentation – PPT or other on web/flash, Business Plan – 
digital 
Homework  Select venture to pursue, join, or create  
Blank :   Preface + Introduction + Ch 1 + Ch2 
Slides  Lecture 4  
3.5  Tuesday  2/5/2013  Finding Customers for Your Venture  :  Steve Blank’s Customer 
Development Model 
? How to apply Blank’s principles and methods to your venture 
Venture Execution Worksheet  
Deliverable  Read Blank :   Preface + Introduction + Ch 1 + Ch 2 
Draft Venture Execution Worksheet   
My Deliverables   Reviewed business plans with comments from presentations 
Homework  Blank :   Ch 3 + 4 
Bring your Business Model Canvas documents from ENT 327 
Slides  Lecture 5 
3.6  Thursday  2/7/2013  Customer Discovery Model : Phase 1 Business Model Hypothesis 
Business Model Canvas 
? Application of the business model canvas approach to 
defining the key characteristics of a venture.  
? Presentation of existing venture business model canvas 
documents by ventures to class 
How to Apply Business Model Canvas to Your Venture 
? Digital Template  
Example Review: TankTop Business Model Canvas  
Deliverable  Blank:  Ch 3 + 4 
Bring your Business Model Canvas documents from ENT 327 
Homework  Revise Existing Business Model Canvas – put in Digital Template 
Create at least one alternative Business Model Canvas 
Read Blank Ch 5 + 6  
Slides  Lecture 6 
4.7  Tuesday  2/12/2013  Opportunity Analysis 
Industry Analysis  ? (Mulllins Model) 
? What is the background of the industry chosen?  How has the 
industry developed?  What has been its growth?  What is its 
future?  What are the barriers to entry for a startup?  How 
does your venture fit into the industry?  Who will be your 
competitors?   
Market Analysis :  Blank’s Customer Discovery Model :  Phase 2 
? Workshop :  Application of principles to your venture  
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

7
Example :  TankTop Market Analysis 
Your Deliverables to this Class  Blank Reading Ch 5 + 6 
Your Revised/New Business Model Canvas – Use Digital Template 
Alternative Business Model Canvas – 1 or more 
Homework  Venture Validation Worksheet : Task 1 
Slides  Lecture 7 
4.8  Thursday  2/14/2013  Sustainable Advantage :  Competitor Analysis 
? Who are you competitors?  What can you know about them? 
From which firms will you take market share?  Are you 
competing only in Blue Oceans?  Understanding competitors 
is a competence you can develop.  A methodology for 
researching, analyzing and generating insights about 
competitors is presented. 
Sustainable Advantage :  Analogs & Antilogs 
? What other companies can you learn from to help your 
venture?  What mistakes have companies made from which 
you can gain insight? 
Example :  TankTop Competitor + Analog/Antilog Analysis 
Your Deliverables to this Class  Venture Validation Worksheet : Task 1 
Homework  Venture Validation Worksheet : Task 2 
Market Competitor Gap Analysis Chart    
Analog + Antilog Chart 
Slides  Lecture 8  
5.9  Tuesday  2/19/2013  Lean Venture Principles  (Ries)  
? Minimal Viable Product 
Plan A to Plan B   
? Leaps of Faith & Hypotheses 
Dashboards  
? How to create effective hypotheses for your venture and 
devise methods to test if they are valid. 
Example Review: TankTop Dashboards 
Your Deliverables to this Class  Venture Validation Worksheet :  Task 2 
Market Competitor Gap Analysis Chart    
Analog + Antilog Chart 
Homework  Dashboard Drafts – Venture Assumptions and Leaps of Faith 
Venture Validation Worksheet : Task 3 
Prototype Reading Package 
Slides  Lecture 9  
5.10  Thursday  2/21/2013  Prototyping Your Solution Workshop  
? Working sessions with expert mentors in class 
? Minimal Viable Product and Your Venture 
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

8
Deliverable  Venture Validation Worksheet : Task 3 
Prototype Reading Package 
Homework  Blank Book Reading:  Chapter 7 
Venture Validation Worksheet : Task 4 
Slides  Lecture 10 
6.11  Tuesday  2/26/2013  How to Create Awareness for Your Venture 
How to Launch a Business in a Digital World 
? Mike Wilson : Wavelength Media 
Deliverables  Venture Validation Worksheet : Task 4 
Dashboard Drafts 
Homework  Customer Awareness Worksheet ? Draft 1 
Slides  Lecture 11 
6.12  Thursday  2/28/2013  How Create Awareness for Your Venture 
How to Build From Awareness to Getting Customers  
? Trellie’s Journey :  Anita Bajaj Newton CMO 
Your Deliverables to this Class  Customer Awareness Worksheet ? Draft 1 
Homework  Customer Awareness Worksheet ?  Draft 2 
Blank Book Reading:  Chapters 8 + 9 
Slides  Lecture 12 
7.13  Tuesday  3/5/2013  Blank’s Customer Validation Model :  Phase 1&2 
Your Deliverables to this Class  Customer Awareness Worksheet – Draft 2 
Blank Book Reading:  Chapters 8 + 9 
Homework  Blank Book Reading:  Chapter 10  
Slides  Lecture 13 
7.14  Thursday  3/7/2013  Blank’s Customer Validation Model :  Phase 3&4 
You will learn how to create a go?to?market plan for your venture that 
will guide you though the process of capturing your launch customers. 
Your Deliverables to this Class  Blank Book Reading:  Chapter 10  
Homework  Blank Book Reading:  Chapters 11 + 12  
Slides  Lecture 14 
8.15  Tuesday  3/12/2013  A Review of Customer Discovery and Customer Validation 
Exam Review 
Your Deliverables to this Class  Blank Book Reading:  Chapters 11 + 12 
Homework  None 
Slides  Lecture 15 

Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

9
8.16  Thursday  3/14/2013  Mid?Term Exam  
? Lecture 
? Worksheets 
? Blank Book Ch 1?12 
Your Deliverables to this Class  Your prep for the exam 
Homework  Venture Discovery and Validation Prep 
Draft Business Plan 
Templates Provided  Business Plan  
Slides  Lecture 16 : Midterm Exam  
9.17  Tuesday  3/19/2013  Customer Discovery & Validation : Field Work  
? Class does not meet.  Use the time to execute your Customer 
Discovery /Validation worksheet plans 
Your Deliverables to this Class  none 
Homework  none 
Slides  Lecture 17 – guidelines for field work 
9.18  Thursday  3/21/2013  Customer Discovery & Validation :  Field Work 
? Class does not meet.  Use the time to execute your Customer 
Discovery /Validation worksheet plans 
Your Deliverables to this Class  none 
Homework  none 
Slides  Lecture 18  ?  guidelines for field work 
  Tuesday  3/26/2013  SPRING BREAK 
  Thursday  3/28/2013  SPRING BREAK 
10.19  Tuesday  4/2/2013  Venture Pre?Launch Deliverables Workshop 
Case Study :  Tank Top Deliverables 
Review Venture Creation Challenge Presentation  
? Briefing on how VCC Works 
? Your requirements for this class 
? How to effectively present your venture 
Your Deliverables to this Class  None 
Homework  8 Minute PowerPoint presentation, executive summary, business 
model canvas, dashboards, competitor gap analysis documents, 
analog & antilog worksheets 
Templates Provided  PowerPoint Template, Executive Summary Template 
Slides  Lecture 19  
10.20  Thursday  4/4/2013  Venture Pre?Launch Review 1 
Each venture presents a summary of their work to date in the form of 
an executive summary, business model canvas, dashboards, and 
competitor gap analysis.   Each venture presents to the class with PPT. 
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

10
Your Deliverables to this Class  8 Minute presentation, executive summary, business model canvas, 
dashboards, competitor gap analysis documents, analog & antilog 
worksheets 
Homework  Venture Business Plan Draft 2  
Slides  Lecture 20 
11.21  Tuesday  4/9/2013  Venture Pre?Launch Review 2 
Each venture presents a summary of their work to date in the form of 
an executive summary, business model canvas, dashboards, and 
competitor gap analysis.   Each venture presents to the class a 
Powerpoint/Prezi/Etc of their venture. 
Your Deliverables to this Class  8 Minute presentation, executive summary, business model canvas, 
dashboards, competitor gap analysis documents, analog & antilog 
worksheets 
Homework  Venture Business Plan Draft 2 
Slides  Lecture 21 
11.22  Thursday  4/11/2013  Executive Summary / Business Plan Workshop 
Your Deliverables to this Class  Draft executive summary document  
Your business plan and all ENT 332 assignments to date 
Homework  Submit your executive summary and business plan to the VCC by April 
16.  Submit an electronic copy to:  [email protected] 
Slides  Lecture 22 
12.23  Tuesday  4/16/2013  Voice of the Entrepreneur 
? Guest presentation : TBD 
Your Deliverables to this Class  none 
Homework  none 
Slides  Lecture 23 
12.24  Thursday  4/18/2013  Bootstrapping Your Venture 
? Guest Presentation :  Michael Begelfer 
Deliverable  None 
Homework  Your venture financing plan : how you will bootstrap 
Slides  Lecture 24 
13.25  Tuesday  4/23/2013  VCC Dry Run Presentations  
Your Deliverables to this Class  Presentation 
Your venture financing plan : how you will bootstrap 
Homework  None 
Slides  Lecture 25 
13.26  Thursday  4/25/2013  VCC Dry Run Presentations 
Your Deliverables to this Class  Presentation 
Homework  None 
Slides  Lecture 26 
14.27  Tuesday  4/30/2013  VCC Debrief 
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

11
Voice of the Entrepreneur Presentation 
Your Deliverables to this Class  None 
Homework  None 
Slides  Lecture 27 

14.28  Thursday  5/2/2013  Launching Your Venture in Kansas & Missouri 
Legal Issues for Launching a Venture 
? Guest Entrepreneur in Residence Lecture : Philip Krause 
Your Deliverables to this Class  None 
Homework  None  
Slides  Lecture 28 
15.29  Tuesday  5/7/2013  Venture Execution Plan Workshop 
Your Deliverables to this Class  ? Draft  Execution Plan 
Homework  Christensen reading materials  
Slides   Lecture 29 
15.30  Thursday  5/9/2013  How Will You Measure Your Life 1     (Clayton Christensen) 
? Discussion + Workshop  
Your Deliverables to this Class  Christensen reading materials 
Homework  None 
Slides  Lecture 30 
16.31  Tuesday  5/14/2013  How Will You Measure Your Life 2      (Clayton Christensen) 
? Discussion + Workshop  
Pay it Forward  
How to make ENT 332 and the other ENT classes more effective and 
useful.   Discussion on how to make classes more valuable to you. 
Your Deliverables to this Class  Final Business Plan, Final Execution Plan 
Homework  None 
Slides  Lecture 31 
16.32  Thursday  5/16/2013  Presentation of Final Execution Plan 
Your Deliverables to this Class  Execution Plan Presentation  
Slides  Lecture 32 
 
 
 
    
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

12
DELIVERABLES SCHEDULE  

SUN  MON  TUE  WED THU FRI  SAT
January       
   21  22  23 24 25  26
      Venture Prez, Biz Plan  
27  28  29  30 31  
    Venture Prez, Biz Plan Venture Prez, Biz Plan  
February      1  2
3  4  5  6 7 8  9
    Blank Intro + Ch 1?2 
Venture Execution Plan Draft 
Blank Ch 3 – 4
ENT 327 Biz Model Canvas 
 
10  11  12  13 14 15  16
    Revised Biz Model Canvas
Alternative Biz Model Canvas 
Blank Ch 5?6 
VVW Task 1
 
 
17  18  19  20 21 22  23
    VVW Task 2 
Competitor Gap Analysis Chart 
Analog + Antilog Chart 
VVW Task 3
Prototype Reading Package 
 
 
24  25  26  27 28  
March    VVW Task 4 
Dashboard Drafts 
Cust Awareness Worksheet 1 
 
1  2
3  4  5  6 7 8  9
    Cust Awareness Worksheet 2
Blank Ch 8 + 9 
Blank Ch 10  
10  11  12  13 14 15  16
    Blank Ch 11 + 12  MIDTERM  
17  18  19  20 21 22  23
       
24  25  26  27 28 29  30
       
April  1  2  3 4 5  6
      Presentation
Rev Biz Mod Can 
Dashboards 
Gap Analysis  
Analog / Antilog 
 
7  8  9  10 11 12  13
    Presentation 
Revised Biz Mod Canvas 
Dashboards 
Gap Analysis 
Analog / Antilog 
Draft Exec Summ  
14  15  16  17 18 19  20
    Draft Business Plan  
All other assignments 
VCC Exec Summary Deadline 
VCC Business Plan Deadline 
 
21  22  23  24 25 26  27
    VCC Prez Draft  VCC Prez Draft   VCC
May  29  30  1 2 3  4
       
5  6  7  8 9 10  11
    Draft Execution Plan Christensen Reading  
12  13  14  15 16 17  18
    Final Biz Plan 
Final Execution Plan  
Execution Plan Prez  
Academic Honesty 
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

13
A student enrolling in any UMKC course is expected to exhibit high standards of academic honesty.  In the case 
of academic misconduct, I will assess the affected work and report the incident to Bloch School administration 
according to the guidelines printed in the University catalog.  See student conduct policies at: 
http://www.umkc.edu/umkc/catalog/html/append/policy/0020.htmlCheating and plagiarism will not be 
tolerated.  All exams are closed book closed notes, and are to be taken without help or assistance.  Persons 
observed cheating on tests will receive a grade of zero for the exam.  Similarly, plagiarism of assignments, 
projects, and papers is unacceptable, and a grade of zero will be assigned on any such item where plagiarism 
has been detected. I will use Turnitin.com and scanmyessay.com as verification content is not plagiarized. 
UMKC currently has a licensing agreement with Turnitin.com, a provider of powerful software that is 
extremely helpful in detecting plagiarism. 
 
Disclaimer Statement 
Time and schedule considerations may prompt modifications of this syllabus (deletion of assignments/topics, 
modification of examination dates, etc.).  I will explain any changes; however, it is the student’s responsibility 
to keep up with any modifications that are made throughout the semester. 
 
Course Withdrawal 
All course withdrawals must be initiated in the Bloch School Student Services Office, room 115, and completed 
through the Registration Center in the UMKC Administrative Center. Students intending to withdraw from the 
course after the eighth week of class are required to obtain a signature of both the instructor and an academic 
advisor before the course withdrawal is official. Telling the instructor that you intend to withdraw from the 
course or ceasing to attend class does not constitute an official withdrawal. The academic calendar in the class 
schedule/registration guide lists the official withdrawal dates. 
 
Available Support Services 
The University and the Bloch School offer several support services.  These include the Bloch School Computer 
Lab, the Bloch School Tutoring Center, the UMKC Writing Lab, and the Office of Disabled Student Services.  
Possible syllabus language follows. 
? Bloch School Computer Lab: The Bloch School Computer Lab is available for your use.  It is located in 
Bloch 110; the lab’s website is: http://www.umkc.edu/is/oa/IS?Lab?Brochure.pdf 
? Bloch School Tutoring Center: The Bloch School Tutoring Center is currently equipped to assist 
students who need help in the following courses: ACTG 210 and 211; BA 325.  The Center is located in 
Bloch 202; operating hours are posted on the room’s door. 
? UMKC Writing Lab: Students who desire assistance in written assignments may contact the UMKC 
Writing Lab at 816?235?1146.  The Lab is located at 5201 Rockhill Rd... 
? Office of Disabled Student Services: If you have any questions about a disability or desire 
accommodation under the Americans with Disability Act, please contact the Office of Disabled 
Student Services at 816?235?5696.  The Office’s website can be accessed at: 
http://www.umkc.edu/disability/ 
 
 
   
Managing the New Venture 
Ent # 332 ?  SPRING 2013 

University of Missouri Kansas City 
Henry W. Bloch School of Management 

14
 
 
T OM  BOOZ E R  –   BI OGRAPHY 
 
E XPE RT I S E  
EXECUTI ON  I NNOVATI ON  ENTREPRENEURSHI P  I NSI GHT 
Program Management 
Launch  
Product Lifecycle 
Idea Generation 
Prototyping Ventures 
Portfolio Management 
Venture Plans  
Business Models 
Growth Management 
Market Analysis 
VOC / Ethnography 
Customer Co?Creation 
VP  MARKETI NG  +  PRODUCT  DEVELOPMENT            AERONI MBUS  L TD         2006   |  2010 
Private equity funded venture to build private aviation manufacturing, distribution, and service businesses in emerging Asian 
and Middle East markets.   
DI R E C T OR ,   V E NT UR E   P R OJ E C T S                       1 0 1 C A P I T A L   L T D                              2003  |  2005 
Advisory firm for M&A and venture funding in airline, telecom, and consumer technology industries.  Located in Singapore 
with focus on Asian markets. 
V P   P R ODUC T   I NNOV AT I ON                      S I NGA P OR E   A I R L I NE S                        2000  |  2003 
Singapore Airlines is widely recognized as a one of the best global airlines and a top 50 valuable brand.  It operates 
worldwide with over 12,000 employees in 60 countries.   
S E NI OR  DE S I GN  DI RE C T OR                  T E AGUE   AS S OC I AT E S                                 1988  |  2000 
Renowned design and innovation consulting firm headquartered in Seattle.  60 year relationship with Boeing.  Project 
leader, designer, and human factors expert for innovation and product development programs. 
E DUC AT I ON     
MBA INTERNATIONAL MANAGEMENT      Thunderbird School of Global Management  2000     
HUMAN FACTORS ENGINEERING    Incomplete MS Ohio State University 1986 
BA INDUSTRIAL DESIGN         University of Kansas 1985 

doc_885777709.pdf
 

Attachments

Back
Top