Asperges - Het belang van groenten bij spierontwikkeling

Als je geinteresseerd bent in bodybuilding , u weet waarschijnlijk al dat mitochondrien organellen zijn in de lichaamscellen. Het is jouw taak om de voedingsmoleculen in voedsel om te zetten in energie die je lichaam kan gebruiken - om te werken of om iets anders te doen. Sommige auteurs noemen mitochondrien "cellulaire energiecentrales." Alles wat uw mitochondrien helpt efficienter te werken, zal uw waarschijnlijk verbeteren trainingen[/b] te verbranden.

Denk niet dat je groenten gaat eten, en zoek ook een goed anorganisch nitraat supplement. Allereerst zou het niet gemakkelijk zijn om er een te vinden - tot voor kort werd gedacht dat nitraten giftig waren en in feite kunnen ze op hoge niveaus giftig zijn, dus ik experimenteer niet. Maar even belangrijk is dat de nitraten in groene bladgroenten juist goed werken omdat ze niet als supplement worden ingenomen. Nitraat in voedsel wordt gedeeltelijk verwerkt door bacterien in de mond - die volledig zouden worden omzeild als je het zou proberen te krijgen door een pil te nemen. Terzijde, de wetenschappers merkten zelfs op dat krachtige antibacteriele mondspoelingen, die bacterien in de mond doden, groenten zouden kunnen verhinderen een gunstig effect te hebben op de mitochondrien.

Maar als je niet van groene bladgroenten houdt, denken wetenschappers dat je ook twee of drie rode bieten kunt maken, of bepaalde soorten fruit, zoals een bakje spinazie.

Maar raad eens wat er nog meer in groene bladgroenten zit, vooral peterselie, spinazie en asperges? De glutamine - een aminozuur dat vaak als supplement wordt ingenomen door gewichtheffers. Glutamine is een aminozuur dat veel wordt gebruikt door de hersenen en spieren, is ontstekingsremmend en heeft ook de neiging om het verlangen naar suiker te verminderen.

Het verkrijgen van glutamine van groenten is het veiliger en goedkoper dan het nemen van een voedingssupplement (veiliger omdat de toxiciteit van glutamine in supplementvorm nog niet definitief is vastgesteld). Om het meeste glutamine in uw groenten te benutten, moet u ze rauw en zo vers mogelijk eten. Vooral bij asperges daalt het glutaminegehalte naarmate u langer wacht na de oogst om te eten. U wilt waarschijnlijk uw asperges koken, maar probeer het lichtjes te koken - een beetje zachtjes stomen of grillen.

Glutamine is een aminozuur en zoals je weet zijn aminozuren de bouwstenen van eiwitten. Je zou dus kunnen verwachten dat groene bladgroenten met een hoog gehalte aan glutamine in het algemeen een hoog eiwitgehalte hebben - een andere voedingsstof die vaak wordt aangevuld door bodybuilders - en dat is te verwachten. Een kopje asperges bevat bijvoorbeeld 5,3 gram eiwit. (Als je geinteresseerd bent, krijg je ook de hele dag 29 procent vitamine A en 73 procent van je vitamine C, evenals drie gram vezels.)

Peterselie en spinazie bevatten niet zoveel eiwitten - ongeveer een gram eiwit voor elke kop rauwe spinazie en bijna twee gram per kopje peterselie. Aan de andere kant is een kopje spinazie of peterselie niet veel.

Je kunt drie kopjes bladgroente (laten we zeggen halve spinazie en halve peterselie, dus je krijgt vijf gram eiwit) in de blender gooien, drie bevroren bananen toevoegen (die je nog eens vier gram eiwit geeft), twee kopjes amandelmelk (amandelen is een ander favoriet gewichthefvoedsel en de toevoeging van twee gram eiwit) en meng alle poedersupplementen of olien (of zelfs een rauw ei) die je in je regime zou willen hebben. Meng alles samen en laat poedersupplementen weg, die negen gram hoogwaardige eiwitten, biologische beschikbaarheid en veel nitraten en glutamine bevatten, allemaal in een heerlijke groene smoothie - de perfecte pre-workoutdrank. .

Heb je meer nodig eiwit of probeer je aan te komen? Geen probleem - drink je smoothie en geniet ervan bij een maaltijd. Snel, gemakkelijk en voedzaam - ik zeg je, je moet een video maken van het hele proces, je mooie groene smoothie nemen en de video naar je moeder sturen.

Nog geen gelovige? Dit is wat rauwe veganistische bodybuilder Storm Talifero zegt over de effecten van zijn dieet op zijn trainingen: "Als bodybuilder kwam ik op 50-jarige leeftijd de hele tijd naar mijn ontslag ... Ik was 201 pond in de We woonden in Canada die begonnen was met het eten van echt rijk rauw veganistisch voedsel om meer lichaamsvet te produceren om de kou te voorkomen en het werkte heel goed.

Ik kon zwemmen in de winterzeeen van Vancouver Island .... Zelfs binnen het rauwe veganistische dieet is er een enorme hoeveelheid vrijheid die kan worden verkregen in termen van spiermassa door veranderingen aan te brengen in het wat en hoeveel je eet en oefening. Een van de beste dingen die ik van dit alles heb geleerd, is dat ik niet echt zoveel hoef te eten als ik denk dat ik deed, ook al eet ik een 100 procent rauw veganistisch dieet.

Back